Do sklepów trafi różowy sos od koncernów Heinz i Mattel. Efekt sukcesu „Barbie”

Oparty na wegańskim majonezie różowy sos trafi do sklepów w Wielkiej Brytanii i Hiszpanii z okazji 65-lecia Barbie. Jest to też odpowiedź na zapotrzebowanie wywołane filmem „Barbie”.

Publikacja: 16.04.2024 17:51

Do sklepów trafi różowy sos od koncernów Heinz i Mattel. Efekt sukcesu „Barbie”

Foto: PAP/Avalon

Różowy niczym kolory Barbie sos trafia do sklepów w Wielkiej Brytanii i Hiszpanii jako efekt współpracy koncernów Heinz i Mattel. Obie firmy postanowiły upiec w ten sposób dwie pieczenie przy jednym ogniu – po pierwsze świętują w ten sposób wspólnie sześćdziesiątą piątą rocznicę wprowadzenia słynnej lalki na rynek, a po drugie próbują wykorzystać wciąż żywe, choć zdecydowanie słabnące, zapotrzebowanie na wszystko co różowe związane z filmem „Barbie”.

Specjalny Heinz Classic Barbiecue Sauce to mieszanka wegańskiego majonezu, przypraw nadających mu smak BBQ i soku z buraka dla uzyskania różowego koloru. Jest on urzeczywistnieniem wyrażonych w odpowiedziach na post Heinza na Instagramie życzeń o tym, by powstał taki właśnie różowy produkt.

- Barbie w zeszłym roku ponownie podbiła serca Brytyjczyków, a po zobaczeniu reakcji, jaką ten sos wywołał wśród naszych fanów w mediach społecznościowych, wiedzieliśmy, że musimy go urzeczywistnić – powiedział cytowany przez serwisow Food&Wine Thiago Rapp z koncernu Heinz.

Czytaj więcej

Koniec barbiecore? Nowy trend na „praktyczne kolory” wypiera róż ze świata mody

Pierwsze 5000 butelek sosu było dostępne wyłącznie na stronie internetowej koncernu Heinz. Ale na tym limitowana, póki co, seria się nie kończy. Do sklepów Tesco w Wielkiej Brytanii trafi on 17 kwietnia w sugerowanej cenie detalicznej 3,39 funtów (ok. 17,25 zł). W maju produkt ma trafić też do sieci Ocado i innych sklepów detalicznych. Produkt ma też być dostępny w Hiszpanii. Brak jest informacji czy i kiedy pojawi się na innych rynkach, ale zapowiada się, że są spore szanse, że trafi także do sklepów w innych europejskich krajach.

Otwartym pozostaje także pytanie, czy Barbiecue będzie miało wsparcie różowego Kenchupu. Gdy Heinz zadawał swoje pytanie swoim obserwującym w sierpniu 2023 roku, kusił użytkowników Instagrama grafiką z Kenchupem i Barbiecue.

Różowy niczym kolory Barbie sos trafia do sklepów w Wielkiej Brytanii i Hiszpanii jako efekt współpracy koncernów Heinz i Mattel. Obie firmy postanowiły upiec w ten sposób dwie pieczenie przy jednym ogniu – po pierwsze świętują w ten sposób wspólnie sześćdziesiątą piątą rocznicę wprowadzenia słynnej lalki na rynek, a po drugie próbują wykorzystać wciąż żywe, choć zdecydowanie słabnące, zapotrzebowanie na wszystko co różowe związane z filmem „Barbie”.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
2 mln butelek wody Perrier zniszczone. Wstydliwy problem Nestlé
Przemysł spożywczy
Grona goryczy w Penedes. Susza pozbawia ludzi pracy
Przemysł spożywczy
Kreml sprzedał największego producenta wódek. Podejrzany kupiec, zaniżona cena
Przemysł spożywczy
Polacy wydają ponad 10 mld zł na posiłki z dostawą. Ale branża ma problem
Przemysł spożywczy
Polacy kupują coraz więcej kawy, chociaż drożeje
Materiał Promocyjny
Co czeka zarządców budynków w regulacjach elektromobilności?