Budowa lodowiska bez korzyści w CIT

Spółka nie zaliczy do kosztów uzyskania przychodów wydatków na miejską ślizgawkę, chociaż się na niej mocno promuje.

Publikacja: 01.03.2024 07:00

Budowa lodowiska bez korzyści w CIT

Foto: AdobeStock

Dzięki reklamom na lodowisku wiele osób dowiedziało się o naszej działalności, a zapewnienie możliwości rekreacji ociepliło nasz wizerunek wśród lokalnej społeczności. Tak argumentowała firma, która chciała zaliczyć wydatki na budowę ślizgawki do kosztów uzyskania przychodów. Fiskus się jednak nie zgodził.

O interpretację wystąpiła spółka działająca w branży budowlanej. Zajmuje się głównie budowaniem i remontowaniem dróg oraz podjazdów (dla firm, samorządów i osób fizycznych). W czasie zimy zainstalowała lodowisko na rynku miasta, w którym działa. Wstęp był bezpłatny i dostępny dla wszystkich chętnych.

Spółka zleciła zainstalowanie lodowiska podwykonawcy. Związane z tym wydatki, np. na transport, montaż (a później demontaż) czy zabezpieczenie sprzętu, chce zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów.

Czytaj więcej

Ulga na innowacyjnych pracowników – pierwsze doświadczenia

Twierdzi, że może to zrobić, ponieważ celem akcji było promowanie jej działalności. Lodowisko zostało otoczone bandami z jej logo, a z głośników leciały reklamy. Dzięki temu wiele osób – potencjalnych klientów – dowiedziało się o oferowanych przez spółkę usługach. Wzmianki o inwestycji pojawiły się też w lokalnej prasie oraz mediach społecznościowych, co zwiększyło prestiż firmy.

Spółka dodaje, że prowadzone przez nią prace budowlane i remonty często utrudniają życie mieszkańcom. Zapewnienie im możliwości rekreacji i zabawy na pewno ociepliło jej wizerunek. Powinno się to przełożyć na wzrost sprzedaży.

Fiskusa nie przekonały te argumenty. Stwierdził, że z lodowiska korzystają głównie dzieci i młodzież, trudno więc uznać, że reklamy przełożą się na wzrost zainteresowania usługami budowlano-remontowymi.

Według skarbówki poniesione wydatki nie mają związku, nawet pośredniego, z działalnością spółki. „Nie sposób z faktu zainstalowania na lodowisku banerów reklamowych Spółki oraz odtwarzania przez głośnik informacji o Państwa działalności gospodarczej wyprowadzić wniosku o wzroście sprzedaży” – czytamy w interpretacji.

Zdaniem fiskusa na działalność i wyniki firmy nie ma też wpływu ocieplanie wizerunku wśród lokalnej społeczności.

Reasumując, spółka nie może zaliczyć wydatków na instalację miejskiego lodowiska do kosztów uzyskania przychodów – uznał dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej.

Numer interpretacji: 0111- KDIB1-1.4010.627.2023.3.BS

Dzięki reklamom na lodowisku wiele osób dowiedziało się o naszej działalności, a zapewnienie możliwości rekreacji ociepliło nasz wizerunek wśród lokalnej społeczności. Tak argumentowała firma, która chciała zaliczyć wydatki na budowę ślizgawki do kosztów uzyskania przychodów. Fiskus się jednak nie zgodził.

O interpretację wystąpiła spółka działająca w branży budowlanej. Zajmuje się głównie budowaniem i remontowaniem dróg oraz podjazdów (dla firm, samorządów i osób fizycznych). W czasie zimy zainstalowała lodowisko na rynku miasta, w którym działa. Wstęp był bezpłatny i dostępny dla wszystkich chętnych.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Konsumenci
Sąd Najwyższy orzekł w sprawie frankowiczów. Eksperci komentują
Prawo dla Ciebie
TSUE nakłada karę na Polskę. Nie pomogły argumenty o uchodźcach z Ukrainy
Praca, Emerytury i renty
Niepokojące zjawisko w Polsce: renciści coraz młodsi
Prawo karne
CBA zatrzymało znanego adwokata. Za rządów PiS reprezentował Polskę
Aplikacje i egzaminy
Postulski: Nigdy nie zrezygnowałem z bycia dyrektorem KSSiP