Udostępnianie przestrzeni reklamowej nie jest usługą reklamową

Nabycie od kontrahentów, niemających na terytorium Polski siedziby lub zarządu, przestrzeni reklamowej na portalach internetowych w celu ich dalszej odsprzedaży nie podlega opodatkowaniu podatkiem u źródła, a w konsekwencji na spółce nie ciąży obowiązek pobrania i odprowadzenia tego podatku.

Publikacja: 29.04.2024 04:30

Udostępnianie przestrzeni reklamowej nie jest usługą reklamową

Foto: Adobe Stock

Tak orzekł Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w wyroku z 9 stycznia 2024 r. (I SA/Gl 118/23).

Spółka w ramach prowadzonej działalności nabywa przestrzeń reklamową na portalach internetowych od kontrahentów zagranicznych. Sama nie umieszcza na tej przestrzeni reklam, tylko odsprzedaje ją innym podmiotom. Transakcja obejmuje rejestrację przez zagranicznego kontrahenta na platformie spółki i zamieszczenie oferty emisji artykułu sponsorowanego. Jak podkreśliła spółka, nie ingeruje ona w zamieszczane treści oraz nie świadczy żadnych usług reklamowych.

Pozostało 92% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Sądy i trybunały
Presja na Trybunał. RPO zastosował uchwałę Sejmu ws. dublerów i Przyłębskiej
ABC Firmy
Poszkodowani w pożarach przedsiębiorcy bywają podejrzewani o złe intencje
Sądy i trybunały
Dlaczego asystent i referendarz nie są traktowani jak adwokat i notariusz?
Podatki
Dla kogo stawka 8,5 proc. ryczałtu? Ważny wyrok NSA
Prawo dla Ciebie
Ministerstwo wydało ważny komunikat. Chodzi o studia online