Samorządy zrealizowały dziesiątki tysięcy projektów przy współfinansowaniu unijnych funduszy, o łącznej wartości ok. 300 mld zł. Każdy z nich zasługuje na uznanie, każdy z nich był istotny dla lokalnej społeczności, podnosząc jakość życia mieszkańców w zasadzie w każdym obszarze.
W połowie marca zakończyła się zimowa przerwa na budowach dróg. Zachodnie Pomorze, Dolny Śląsk i Małopolska – to w tych regionach będą finalizowane najważniejsze w tym roku inwestycje.
Przybywa zrewitalizowanych fortów Twierdzy Kraków. Nowe życie zyskały już forty Borek i Jugowice, zrewitalizowany został fort Mistrzejowice. Teraz przyszła kolej na unikatowy i jedyny w swoim rodzaju fort św. Benedykt.
Wciąż daleko do rozwiązania gordyjskiego węzła, jakim jest brakujący odcinek zakopianki pomiędzy Krakowem a Myślenicami, ale Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) zdołała wreszcie zrobić krok do przodu.
Władze lokalne od lat korzystają z funduszy europejskich. To przede wszystkim dzięki tym pieniądzom nasz kraj zmienił się nie do poznania, choć nie wszyscy mieszkańcy są w stanie dostrzec, jak daleką drogę przeszliśmy.
W Katowicach rozkręcają się inwestycje w budowę dróg dla rowerów. Miasto właśnie wybrało wykonawcę pierwszej velostrady, która połączy dwie dzielnice – Brynów z Giszowcem.
Kilka ważnych łódzkich inwestycji drogowych nie zostało skończonych w terminie, dlatego władze miasta obniżyły czynsze przedsiębiorcom, którzy przy tych ulicach prowadzą firmy. Dodatkowo wprowadzono ulgi w opłatach za parkowanie.
Władze Warszawy potwierdziły, że tramwajem do Wilanowa będzie można dojechać dopiero we wrześniu 2024 r. Za to już teraz kierowcy odzyskują zamknięte na czas budowy ulice.
Lublin ma nowy dworzec. Obiekt otrzymał już decyzję o pozwoleniu na użytkowanie. Nowe centrum komunikacyjne zyskały też ostatnio Wadowice czy Zakopane.
Samorządy zwiększają zakupy miejskich ekologicznych autobusów. Jak wynika z raportu Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) i firmy JMK Analizy Rynku Transportowego, po trzech kwartałach 2023 r. udział zeroemisyjnych autobusów w łącznych zakupach wszystkich pojazdów wyniósł 35,7 proc.
Stolica Małopolski buduje nowe trasy tramwajowe. We wrześniu została oddana do użytku nowa linia na odcinku Krowodrza Górka-Górka Narodowa, gotowe są też koncepcje budowy kilku innych.