Victoria’s Secret wraca z pokazami „aniołków”. Koniec kryzysu słynnej marki?

Bieliźniana marka Victoria’s Secret zapowiedziała powrót pokazów swoich kolekcji. Przerwa trwała aż sześć lat. Eksperci zastanawiają się, w jaki sposób zostanie przyjęty ten powrót.

Drżeli przed nimi giganci. Słynna marka trafi na sprzedaż? Koniec dobrej passy

Marka streetwearowa Supreme miała niegdyś status kultowej. Pojawiły się jednak informacje, że jej obecny właściciel, koncern VF Corp., rozważa jej sprzedaż. Co się stało marką, o której zainteresowanie ledwie parę lat temu zabiegali giganci z wielu branż?

Kraj, który się uzależnił od fast fashion. Kupują 2 razy więcej niż średnia w UE

Przeciętny mieszkaniec Unii Europejskiej kupuje rocznie ok. 26 kilogramów ubrań – wynika ze statystyk. Jest jednak w UE kraj będący w tej kategorii liderem nie tylko europejskim, ale i globalnym.

Najbogatszy człowiek świata sprzedaje słynny dom mody? Stał się za mało luksusowy

Koncern LVMH kontrolowany przez Bernarda Arnault rozważa możliwość sprzedaży znanego dom mody Marc Jacobs – twierdzą media branżowe. Eksperci wskazują, że podjęto już pierwsze kroki w kierunku sprzedaży.

Dania wypowiada wojnę „wiecznym chemikaliom” w ubraniach. „To będzie korzystne”

W odpowiedzi na apele naukowców władze Danii postanowiły wziąć się za PFAS, czyli tzw. „wieczne chemikalia” – niebezpieczne dla środowiska i zdrowia człowieka substancje znajdujące się między innymi w odzieży czy obuwiu.

Kłopoty potentata rynku dóbr luksusowych. Słynna marka przestała się podobać

Kering, francuski gigant branży luksusowej, ma kłopoty. Koncern zapowiedział, że w pierwszych sześciu miesiącach tego roku dochód operacyjny zanotuje prawdopodobnie spadek o 40 procent. Powodem problemów jest między innymi to, że sprzedaż Gucci, wiodącej marki koncernu, spadła o blisko jedną piątą.

Roszady na liście najbardziej pożądanych marek luksusowych. Dominacja Włochów

Miu Miu – „dziecko” Miucci Prady – po raz kolejny znalazło się na samym szczycie listy najbardziej pożądanych marek luksusowych według autorów rankingu Lyst Index. Włosi mają jednak więcej powodów do radości, bo zdominowali zestawienie – pochodzące z tego kraju marki zajmują niemal połowę stawki.

Prezes czołowego domu mody ogłasza koniec „cichego luksusu”. Nadchodzi nowa era

Koniec „cichego luksusu” – tak brzmi werdykt prezesa włoskiego domu mody Valentino. Jego zdaniem przed nami zupełnie nowa ma się do tego przyczynić zatrudnienie nowego dyrektora kreatywnego włoskiej marki.

Sukcesja w imperium Giorgio Armaniego. Projektant ujawnił, jakie będą losy firmy

Projektant Giorgio Armani, stojący na czele imperium modowego sygnowanego własnym nazwiskiem, zdradził, kto w przyszłości mógłby zająć jego miejsce za sterami firmy. Kwestia sukcesji jest w tym przypadku wyjątkowo ciekawa – Armani bowiem nie ma dzieci.

Nadchodzi powolna śmierć trendów? Producenci ubrań mają problem z generacją Z

Z najnowszego raportu wynika, że młodzi konsumenci już nie chcą podążać za trendami w modzie. Wolą kupować ponadczasowe, uniwersalne ubrania.

Król „cichego luksusu” kwitnie w czasach kryzysu. Doskonałe wyniki

Włoska marka Brunello Cucinelli, której produkty nazywa się „ubraniami dla milionerów”, ze świetnym wynikiem zamknęła pierwszy kwartał 2024 roku. Producent luksusowej odzieży zanotował wzrost w wysokości 16,5 procent, choć konkurenci na rynku mierzą się ze spowolnieniem.

Marki luksusowe tracą cierpliwość do Rosji. „Po co utrzymywać puste butiki?”

Część europejskich marek luksusowych po inwazji na Ukrainę zawiesiła działalność w Rosji, ale nie zrezygnowała z najmu butików w rosyjskich domach towarowych. Teraz zaczynają żałować i rezygnują z utrzymywania zamkniętych i pustych sklepów.

Rekordowy wzrost rynku odzieży używanej. To nie tylko kwestia niższych cen

Globalny rynek odzieży używanej to najszybciej rozwijający się sektor branży odzieżowej. Co skłania ludzi do kupowania ubrań z drugiej ręki? Nie chodzi tylko o niższe ceny ubrań czy akcesoriów.

Nadchodzi „Fashion-tainment”. Wielka moda staje się luksusem dla wszystkich

Moda coraz częściej miesza się z popkulturą. Z jednej strony staje się coraz bardziej ekskluzywna i luksusowa, z drugiej – zmienia się w wielkie widowisko dostępne dla wszystkich. Eksperci nazwali to zjawisko: „fashion-tainment”. Co oznacza to określenie?

Wraca trend, który wypromowało pierwsze pokolenie influencerek. „Styl szafiarek”

20 lat temu influencerzy byli bardzo świeżym zjawiskiem w internecie. Właśnie wtedy w świecie mody pojawił się trend, który wraca w tym sezonie. Boho znowu będzie modne.

Dom mody Valentino znalazł się na krawędzi. Co dalej ze słynną marką?

Dom mody Valentino w ciągu paru dni stracił legendarnego dyrektora kreatywnego, po czym odwołał zapowiedziane pokazy mody. Teraz Włosi muszą pilnie podjąć decyzję, kto przejmie obowiązki Pierpaola Picciolego, który odszedł z firmy po ćwierć wieku pracy.

„Low-luxe”: jest już następca „cichego luksusu”. Na czym polega nowy trend?

Low-luxe to nowy trend, który pokochały celebrytki — i nie tylko one. Czy ten nonszalancki styl zastąpi bardzo popularną dotąd estetykę „cichy luksus”, którą spopularyzowały influencerki, a po nich podchwyciły ją najbardziej znane marki ze świata mody?

Wraca kontrowersyjny trend: futra znowu stały się modne. Aktywiści protestują

Futra od lat źle się kojarzą, a domy mody są krytykowane za ich wykorzystywanie w kolekcjach, nawet jeśli są to futra sztuczne. Jednak na fali mody na styl „mob wife”, na wybiegach znów pojawiły się zarówno futra naturalne, jak sztuczne.