Nawet 50 tys. zł kary za reklamowanie przeglądów lekowych w aptekach

Główny Inspektor Farmaceutyczny przypomina, że informacja o realizowaniu przez aptekę programu pilotażowego przeglądów lekowych nie może zawierać treści wartościujących ani znaków graficznych, które zachęcałyby do skorzystania z usług apteki.

Publikacja: 24.03.2022 09:44

Nawet 50 tys. zł kary za reklamowanie przeglądów lekowych w aptekach

Foto: Fotorzepa / Jerzy Dudek

W komunikacie w sprawie oznaczenia aptek ogólnodostępnych uczestniczących w programie pilotażowym przeglądów lekowych z 22 marca 2022 r., GIF przypomina, że wszelkie informacje o uczestnictwie konkretnych aptek ogólnodostępnych w programie powinny być sformułowane tak, aby nie naruszały art. 94a ust. 1 ustawy Prawo farmaceutyczne, który stanowi, że reklama aptek i punktów aptecznych oraz ich działalności jest zabroniona, przy czym reklamy nie stanowi informacja o lokalizacji i godziny pracy apteki lub punktu aptecznego.

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Samorząd
Krzyże znikną z warszawskich urzędów. Trzaskowski podpisał zarządzenie
Prawo pracy
Od piątku zmiana przepisów. Pracujesz na komputerze? Oto, co powinieneś dostać
Praca, Emerytury i renty
Babciowe przyjęte przez Sejm. Komu przysługuje?
Spadki i darowizny
Ten testament wywołuje najwięcej sporów. Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok
Sądy i trybunały
Sędzia WSA ujawnia, jaki tak naprawdę dostęp do tajnych danych miał Szmydt