Tak uznała Izba Skarbowa w Katowicach w interpretacji z 29 lipca 2016 r. (IBPP3/4512-251/16/UH).
Spółka prowadzi odpłatną sprzedaż voucherów prezentowych na rzecz osób prywatnych i firm (klienci). Vouchery są dokumentami na okaziciela o określonej wartości nominalnej, uprawniającymi do bezgotówkowego zakupu usług. Usługi te są wykonywane przez partnerów spółki (spółka nie wykonuje żadnych usług zawartych na voucherach samodzielnie). Voucher może być wykorzystany w terminie 365 dni od zakupu. Klient kupuje voucher na stronie internetowej spółki, płaci za niego, a po zaksięgowaniu wpłaty papierowy voucher jest wysyłany do klienta pocztą lub kurierem. Partner powiadamia spółkę o wykorzystaniu vouchera przez klienta i wystawia spółce fakturę VAT dokumentującą usługę zrealizowaną przez tego partnera (np. za lot paralotnią, skok ze spadochronem itp.). Jednocześnie, spółka wystawia posiadaczowi zrealizowanego vouchera fakturę NP (niepodlegająca VAT) w celu udokumentowania sprzedaży vouchera. Spółka ponosi również inne wydatki związane ze sprzedażą voucherów (np. koszt reklamy w internecie, koszt wykonania vouchera przez firmę zewnętrzną).