Zarządzanie usługami IT fundamentem sprawnego działania organizacji

Zarządzanie usługami IT oraz ich automatyzacja pozwala na szybką i efektywną obsługę użytkowników, przeciwdziała przerwom w działaniu systemów informatycznych i ułatwia pracę zespołom wsparcia.

Publikacja: 13.11.2021 16:03

Zarządzanie usługami IT fundamentem sprawnego działania organizacji

Foto: Adobe Stock

Działy IT dostarczają użytkownikom wewnętrznym (pracownikom) i zewnętrznym różnego rodzaju usługi. Ażeby ich świadczenie było szybkie i sprawne potrzebne są narzędzia ITSM (IT Service Management) oparte na metodykach ITIL, modelu dobrych praktyk stosowanych do zarządzania usługami informatycznymi.

Implementacja ITSM pozwala na przejrzystą informację o całym środowisku IT, wspomaga zarządzanie incydentami, co sprzyja zachowaniu ciągłości działania IT i pozwala stworzyć efektywne service desk, gwarantujące szybkie rozwiązywanie problemów użytkowników.

Pozostało 90% artykułu
Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Materiał Promocyjny
Nowa mapa bioróżnorodności
Oprogramowanie
Sztuczna inteligencja wydobywa wartość z danych