Opóźniony samolot: bez odszkodowania, ale z noclegiem i posiłkiem

Awaria systemu naprowadzania samolotu na lotnisku to nadzwyczajne okoliczności, za które przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności. Pasażerom opóźnionego lotu nie przysługuje odszkodowanie, ale przewoźnik musi zapewnić im nocleg i posiłki.

Publikacja: 03.07.2023 13:15

Opóźniony samolot: bez odszkodowania, ale z noclegiem i posiłkiem

Foto: Adobe Stock

Rodzina tuż przed końcem wakacji w Grecji dostała SMS z informacją, że ich lot został przełożony na następny dzień. Turyści byli jeszcze w hotelu, więc wykupili kolejny nocleg. Po powrocie z wakacji wystąpili do przewoźnika o odszkodowanie za opóźniony lot na podstawie unijnych przepisów i zwrot kosztów noclegu. Linie odmówiły. Argumentowały, że opóźnienie wynikało niezawinionych przez nie nadzwyczajnych okoliczności. Lądowanie miało nastąpić już po zachodzie słońca, w sytuacji gdy nie działał system PAPI. To system świateł umieszczony na lotnisku. Pilot przełożył więc lot na następny dzień. Przewoźnik obecnym na lotnisku pasażerom zapewniał nocleg w hotelu. Zwrot kosztów noclegu w innym obiekcie uznał więc a nieuzasadniony. Podróżni powinni przyjechać na lotnisko, aby skorzystać z opieki przewoźnika.

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Samorząd
Krzyże znikną z warszawskich urzędów. Trzaskowski podpisał zarządzenie
Prawo pracy
Od piątku zmiana przepisów. Pracujesz na komputerze? Oto, co powinieneś dostać
Praca, Emerytury i renty
Babciowe przyjęte przez Sejm. Komu przysługuje?
Spadki i darowizny
Ten testament wywołuje najwięcej sporów. Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok
Sądy i trybunały
Sędzia WSA ujawnia, jaki tak naprawdę dostęp do tajnych danych miał Szmydt