Wojna cenowa cieszy konsumentów, ale coraz mocniej uderza w firmy handlowe

Ogromna presja na cięcie cen i ciągłe licytowanie, oferta którego sklepu jest aktualnie najtańsza, to wyzwanie dla całego rynku. I nikt nie powinien być wobec niego obojętny.

Aktualizacja: 15.05.2024 15:43 Publikacja: 09.05.2024 04:30

Po wybraniu towaru objętego atrakcyjną promocją, większość klientów kupuje najczęściej także wiele i

Po wybraniu towaru objętego atrakcyjną promocją, większość klientów kupuje najczęściej także wiele innych

Foto: Adobe Stock

Z tego tekstu dowiesz się m.in., dlaczego:

Od kilku miesięcy Polacy mogą obserwować walkę czołowych sieci na nieznaną wcześniej skalę. Można oczywiście założyć, że w starciach Lidla i Biedronki wiele jest marketingu, a nie realnego cięcia cen, bo tak skonstruowany jest rynek handlowy – często obniża się cenę na jeden produkt, by zarobić na wszystkich pozostałych, które przy okazji kupi konsument. Niemniej nie da się ukryć, że dwie dominujące na rynku sieci narzuciły ton rozmowom o zakupach w całym kraju, więc pozostali gracze – nawet jeśli niechętnie – muszą odpowiedzieć.

Pozostało 92% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Handel
Dyrektor Biedronki: Największe wyzwanie dla polskiego handlu? Demografia
Handel
Znany lek na cukrzycę wstrzymany w obrocie. GIF podjął decyzję
Handel
Rosyjski import gwałtownie spada. Putin nie przekonał Chińczyków
Handel
Haribo porozumiało się z Lidlem. Słynne żelki wrócą do sklepów sieci
Handel
Wolimy kupować ubrania online. Znikają kolejne sklepy odzieżowe