Skyscanner sprawdził, jakie
trendy będzie można zaobserwować w tym roku w turystyce. W oparciu
o własne dane dotyczące wyszukań w serwisie, ale też badania
dotyczące zachowań konsumentów i komentarze ekspertów stworzył
raport „Trendy w podróżach - nowa definicja wartości poprzez
doświadczenie w 2024 roku”.
Pierwsza konkluzja jest
taka, że dla brytyjskich turystów nadal najważniejszym czynnikiem
determinującym wybór pozostaje stosunek jakości do ceny. W
pierwszej kolejności pod uwagę brane są koszty noclegu w hotelu
(25 procent) i przelotu (22 procent). Jakich kierunków szukają
zatem Brytyjczycy? Największy wzrost rok do roku w liczbie zapytań
zanotowało Vigo w Hiszpanii, druga pozycja należy do Lipska (+545
procent), trzecia do Rimini (+362 procent), czwarta do Bydgoszczy
(+313 procent), a piąta do japońskiego Saporo (+276 procent). W
pierwszej dziesiątce znalazły się również japońska Osaka,
Nantes we Francji, Chaing Mai w Tajlandii, duńskie Billund i Tokio.