Facebook, Messenger i Instagram już działają. Tak poważnych awarii będzie przybywać

Podczas wielkiej awarii w spółce Meta jej serwisy nie działały przez blisko dwie godziny. Na nowojorskiej giełdzie akcje Mety traciły na wartości ponad 2 proc.

Aktualizacja: 05.03.2024 18:15 Publikacja: 05.03.2024 17:55

Awaria serwisów Mety miała charakter globalny

Awaria serwisów Mety miała charakter globalny

Foto: Adobe Stock

Użytkownicy Facebooka na całym świecie zgłaszali awarię strony głównej serwisu społecznościowego i brak możliwości zalogowania się. Nie działały również komunikator Messenger oraz Instagram.

„Wiemy, że ludzie mają problemy z dostępem do naszych usług. Pracujemy nad tym teraz” – napisał rzecznik Meta, Andy Stone, w poście opublikowanym w X.

Użytkownicy nie mogli normalnie załadować aplikacji i stron internetowych. Na Facebooku użytkownicy odkryli, że zostali wylogowani i nie mogą się ponownie zalogować, podczas gdy Instagram w ogóle przestał działać. Wciąż działał jednak WhatsApp. Przed godz. 18 serwisy zaczęły działać.

Ucierpiały notowania Mety

Giełda od razu zareagowała na informacje o globalnej awarii serwisów koncernu Meta. Doszło do problemów z dostępem do wiadomości, ale też blokady serwisów zakupowych czy kontaktu firm z klientami.

W efekcie nawet ponad 2 proc. traciły akcje koncernu Meta na giełdzie w Nowym Jorku, gdy zaczęły pojawiać się informacje o skali awarii przed godz. 11 lokalnego czasu. Później notowania zaczęły nieco odbijać, ale nadal są na ok 1,5 proc. minusie. Kapitalizacja koncernu, do którego należy Messenger, Instagram, Facebook czy WhatsApp to ponad 1,2 bln dol., zatem to poważny uszczerbek na wartości giełdowego giganta, kontrolowanego przez Marka Zuckerberga.

Czytaj więcej

Media społecznościowe z opłatami. Po ile Facebook, Instagram, X i YouTube?

Awaria została usunięta dość szybko, ale trochę potrwa zanim sytuacja się unormuje. Pokazuje to, w jakim stopniu społeczeństwo jak i biznes jest uzależnione od komunikacji za pośrednictwem mediów społecznościowych. Za ich pośrednictwem robione są przecież także zakupy czy prowadzona komunikacja, tak prywatna jak i służbowa czy nawet kontakty na linii konsument - firma.

Awarii będzie przybywać

W miarę jak rośnie skala komunikacji widać, jak dotkliwe są tego typu awarie, a prawdopodobnie będzie ich przybywało. W sierpniu 2020 r. miała miejsce poważna awaria serwisów Google’a o zasięgu ogólnoświatowym. Użytkownicy mieli problemy pocztą Gmail oraz innymi usługami, takimi jak Dysk, Hangouts czy Meet.

Awarie nękały też serwis X czyli dawny Twitter. Usterka techniczna na początku marca dotknęła użytkowników z całego świata. Nie można było przeglądać wpisów z obserwowanych profili.

Użytkownicy Facebooka na całym świecie zgłaszali awarię strony głównej serwisu społecznościowego i brak możliwości zalogowania się. Nie działały również komunikator Messenger oraz Instagram.

„Wiemy, że ludzie mają problemy z dostępem do naszych usług. Pracujemy nad tym teraz” – napisał rzecznik Meta, Andy Stone, w poście opublikowanym w X.

Pozostało 86% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Globalne Interesy
Ustawa antytiktokowa stała się ciałem. Chiński koncern wzywa Amerykanów
Globalne Interesy
Niemiecki robot ma być jak dobry chrześcijanin. Zaskakujące przepisy za Odrą
Globalne Interesy
Mark Zuckerberg rzuca wyzwanie ChatGPT. „Wstrząśnie światem sztucznej inteligencji”
Globalne Interesy
Amerykański koncern zwalnia pracowników. Protestowali przeciw kontraktowi z Izraelem
Globalne Interesy
Zagadkowa inwestycja Microsoftu w arabską sztuczną inteligencję. Porzucone Chiny