Na trasie B 462 pomiędzy Kuppenheim i Gaggenau w Badenii – Wirtembergii właśnie otwarty został kolejny fragment elektrycznej autostrady (eHighway), który umożliwia przetestowanie technologii napowietrznej linii jezdnej na odcinkach federalnej autostrady z ciasnymi krzywiznami. W regularnych testach będzie wykorzystywanych pięć ciężarówek poruszających się w obu kierunkach na około 3,4-kilometrowym odcinku.
W rezultacie technologia eHighway jest już testowana w trzech publicznych próbach terenowych w Niemczech. Na początku tego roku zdecydowano się wydłużyć testowy odcinek autostrady A5 w pobliżu Frankfurtu. Dodatkowe 7 pojazdów (5 już tam jeździ) wyposażonych w pantografy na dachu dostarczy Scania. Samochody poruszając się zelektryfikowanym fragmentem autostrady pobierają prąd z trakcji elektrycznej, a po opuszczeniu tego odcinka napędzane są silnikiem spalinowym na biodiesel dla ograniczenia emisji CO2.