Wysyp sprzedawców online. Zaskakująca nowa potęga

W Polsce sprzedażą internetową zajmuje się już 250 tys. firm, z czego 120 tys. dopisało taki kod w PKD w 2021 r. Najwięcej jest w tej grupie sprzedawców żywności czy ubrań. Nawet bez pandemicznych ograniczeń e-handel idzie jak burza.

Publikacja: 04.04.2022 10:22

E-sklepy zyskały masę nowych klientów, rozwijają ofertę i zasięg geograficzny

E-sklepy zyskały masę nowych klientów, rozwijają ofertę i zasięg geograficzny

Foto: shutterstock

Pandemia spowodowała w wielu przypadkach wymuszony zwrot w stronę handlu internetowego, niemniej nawet obecnie bez ograniczeń w pracy stacjonarnych placówek widać wielkie zainteresowanie firm taką formą zakupów.

Z danych zebranych specjalnie dla „Rzeczpospolitej” wynika, że na 120 tys. nowych firm, które dopisały sobie sprzedaż online do prowadzonej działalności, ponad 3,8 tys. stanowią sklepy spożywcze. Pandemia dokonała ogromnego otwarcia tego sektora na internet, co wcześniej szło dość opornie.

Pozostało 91% artykułu

Dostęp do artykułu wymaga aktywnej subskrypcji!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Materiał partnera
Cyberbezpieczeństwo w nowym wydaniu
Biznes Ludzie Startupy
Polska firma rozpycha się rynku podróży. Wchodzi do kolejnych krajów
Biznes Ludzie Startupy
Samuraj ruszył na ratunek samobójcom. Polska AI chroni Amerykanów
Biznes Ludzie Startupy
Przełomowy pomysł Szwajcarów. Auta z tkaniny mają być lżejsze i ograniczyć emisję
Biznes Ludzie Startupy
Meble z konopi. Polacy stworzyli alternatywę dla wycinki drzew
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?